Striden mellan STADIUM och H&M är över


Christer Löfgren 2019-12-18

Tröjtrycket som hamnade i domstol.
Tröjtrycket som hamnade i domstol.

PMD – När H&M under 2017 sålde tröjor med STADIUM-tryck genom ett samarbete med Justin Bieber och hans Tour of Stadium ledde det in på Patent- och marknadsdomstolen. Stadium var nämligen inte alls nöjda utan hävdade att detta innebar varumärkesintrång i deras STADIUM-märke och stämde H&M. Efter två år i domstol har parterna tråcklat fram en överenskommelse och de tre målen har skrivits av.

Det blev uppmärksammat i många media när Stadium stämde H&M för varumärkesintrång med STADIUM-tryck på tröjor. Det handlade om ett av många samarbeten för H&M med kända personer, denna gång storstjärnan Justin Bieber. Han kallade sin världsturné för Tour of Stadium och när det skulle kommersialiseras i H&M-butikerna blev det i form av tryck på främst tröjor. Läs mer här.

Stämningen om varumärkesintrång från Stadium lät inte vänta på sig.

H&M svarade med en genstämning om hävning/delhävning av Stadiums varumärkesregistrering.

Detta följdes av en andra intrångsstämning från Stadium.

Efter några turer fick Stadium dessutom ja till två skilda interimistiska förbud mot H&M:s försäljning av tröjor med STADIUM-tryck.

När de två nu har förlikts och de tre målen skrevs av ingick ett uttryckligt stopp för de intermistiska förbuden.



Warning: min(): Array must contain at least one element in /shared/www/webnews.textalk.com/20200311142944-903d173/www/se/include/print_article_content.php on line 297
Bookmark and Share